Renommésnyltning

Renommésnyltning innebär att ett företag åker snålskjuts genom att använda ett annat företags varumärke, firmanamn eller logotyp eller något som liknar dessa för att minska sina egna marknadsföringskostnader.

Ibland kombineras renommésnyltning med risk för förväxling. Men renommésnyltning kan också göras utan att varorna är lika varandra. Om en företagare kallar sina strumpor för "strumpornas Rolls Royce" är det renommésnyltning, trots att ingen skulle komma på tanken att det finns något samröre mellan företagen.

Förenklar företagandet med kunskap & mjukvara - Bjorn Lunden - Ordförklaring för renommésnyltning - ctl00_cph1_infoBanner_bannerImg

Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 35 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.